próbna Augustowska Gromada Zuchowa Tęczowe Urwisy

Sprawności

Po otwarcie następujących sprawności indywidualnych proszę zgłaszać się do mnie.
Poniżej zamieszczam też zadania na zdobycie każdej ze sprawności. Proszę w oparciu o stare karty sprawności(z cyklu "podróżnik" stworzyć własne karty sprawności. ;))

-Bajarz
1. Wiem, czym się różni bajka od legendy. (podpis drużynowej)
2. Zrobiłam/łem ilustrację do mojej ulubionej bajki. (w karcie sprawności)
3. Opowiedziałam/łem kolegom na zbiórce wybraną bajkę lub legendę. (podpis drużynowej)
4. Przeczytałam/łem książkę jednego z polskich autorów tj. J.Brzechwa (podpis rodzica)
5. Napisałam/łem którkie opowiadanie/bajkę (w karcie sprawności)

-Dekorator
1.Zbieram różne ozdobne litery, plakaty, plakietki. (podpis rodzica)
2.Zrobiłam/łem ozdobną okładkę na zeszyt lub zakładkę. (podpis drużynowej)
3.Wymyśliłem/łam logo mojej gromady (w karcie sprawności)
4.Zrobiłem/łam wycinanki lub inne ozdoby. (podpis drużynowej)
5.Przygotowałem/łam stół do posiłku. (podpis rodzica)

-Miłośnik muzyki
1.Znam tytuły utworów i wykonawców swojej ulubionej muzyki (w karcie sprawności)
2.Byłem na koncercie (filharmonia, szkoła itp.) (podpis rodzica)
3.Przedstawię w paru zdaniach dla gromady swojego ulubionego wykonawcę. (podpis drużynowej)
4.Mam swój ulubiony instrument, a wygląda on tak (w karcie sprawności)
5.Wykonałam/łem plakat o moim ulubionym wykonawcy (zdjęcie, podstawowe info. ) (podpis drużynowej)

-Śpiewak
1.Potrafię zaśpiewać piosenkę z repertuaru mojego ulubionego wykonawcy. (podpis drużynowej)
2.Umiem zaśpiewać co najmniej 5 pląsów i 3 piosenki (podpis rodzica)
3.Nauczyłem/łam innych zuchów nowego pląsu (podpis drużynowej)
4.Założyłam swój śpiewnik, wpisuję lub wklejam tam słowa piosenek. (podpis drużynowej)
5.Umiem wypisać gamę i nuty. Umiem narysować klucz wiolinowy. (w karcie sprawności)

-Recytator
1.Znam nazwiska poetów piszących wiersze dla dzieci (w karcie sprawności)
2.Dbam o swoje gardło. (podpis rodzica)
3.Mam ulubiony wiersz, potrafię go pięknie zarecytować. (podpis drużynowej)
4.Znam podstawowe rodzaje rymów. Wypiszę parę przykładów (karta sprawności)
5.Zorganizowałem pokaz dobrej recytacji. Pomogłem innym ćwiczyć poprawność wymowy, dykcji, oddechu. (podpis drużynowej)

Przypominam, że podczas danego cyklu zuch może zdobywać TYLKO JEDNĄ sprawność oraz zdobywanie jej jest indywidualnym wyborem. Wybraną sprawność proszę jak najszybciej zgłosić do mnie.


Zachęcam do zdobywania sprawności! ; )


dh.Sara